Zondag 4 Augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Zondag 4 Augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Zondag 4 Augustus

Door: Dirrkie

Blijf op de hoogte en volg mariette

05 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Chicago

Zondag 1e dag Chicago
Boodschappen die we gister hadden aangeschaft vanmorgen met ontbijt ingenomen.
Eerst maar is naar max zitten kijken toen we bedde uit kwamen .
Toch gewoon een topprestatie .
Gelijkertijd ook het verloop van ons Feyenoord in de gaten gehouden.
Wat een domper Sparta thuis.
De sneltram hadden we gisteren al gevonden toen we uit eten gingen .
Daar naar toe gelopen en is uitgezocht tijden waarheen etc.
Is hier best wel lastig is 1 hoofd station waar eigenlijk alle lijnen naar toe lopen.
Dus niet een metronetwerk wat geheel de stad doorkruist.
Eerst in stad hoogste gebouw opgezocht waar je ook op kan op glazen balkons.
Wachttijd min 1,5 uur.Daar hadden wij geen tijd voor.
Wel om bak koffie te doen bij onze grote Amerikaanse koffie vrienden(Starbucks)
Ondertussen bestel ik 5 ijskoffie 1 cappuccino en 1 appelsap
Is tijd geweest dat het gewoon 6 koffie was .
Ps heel de stad liep over van het volk in verband met een festival Lolla palluza.
Jong volk in vooral vrolijke kleuren die er zin in hadden.
Wij zijn stad ingebanjerd om de spiegelende koffie boon te bezoeken (cloudgate) dit is een totaal spiegelende koffieboon,die echt super leuke effecten geeft.
Dit duurde dan ook wel even.
Er op volgend zijn we richting waterkant gelopen om DE FONTEIN van Chicago .
Deze bleek na kilometers te hebben gelopen onbereikbaar door het festival .
We zijn maar verder langs water gelopen om te kijken of we richting het station konden komen.
Helaas had het festival bijna geheel de stad in genomen .
De omheining bleek oneindig .
Yes bleek dat net op punt dat wij op opgeven stonden een rondvaartboot te varen.
Snel kaarten aangeschaft en in boot gesprongen met hele spul.
Bleek aan eind van deze boottocht ook nog is een biertje te koop .
Gelijk maar gedaan kan maar beter binnen zijn als de Russen komen.
Net op tijd voor de trein om richting ons huis te gaan.
Op ons station aan ge komen hadden we spook beloofd pannenkoekenrestaurant in te gaan,bleek voor deur dat deze om 16.30 uur dicht ging.
Maar aangezien we vlak bij ons eetding van gisteren waren,zijn we hier maar weer aangeschoven .Uiteraard nu buiten omdat ding nog maar net ontdooid was van gister.
Was stuk beter als dag ervoor .
Zoals vaak uitgesproken je bent zo goed als je slechtste werknemer.
Naar huis gewandeld en nu lekker aan de borrel(whiskey van Schiphol ),
Straks weer achter de gebreide box om morgu nog een dag dit dorpie door te sjouwen .
Vanuit een best wel warm Chicago .
Oogjes toe en snaveltjes dicht .....

• 05 Augustus 2019 - 17:43

Sabrina:

Leuk Schilties! Wat is het weer een mooi avontuur. Kirsten weer net zo aan het genieten als de eerste twee Amerika reizen? Dat wordt een extra lijst op haar kamer... Veel plezier met elkaar en geniet van alle nieuwe plekken. Liefs Sabrina

• 05 Augustus 2019 - 17:42

En dat die Whiskey van Schiphol nog steeds niet op is valt me dan wel weer een beetje 'tegen'