Maandag 5 Augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Maandag 5 Augustus - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Maandag 5 Augustus

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg mariette

06 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Chicago

Wilden nog graag in Chigago op de trappen kijken naar het water kijken waar van alles gebeurt omringd met de meest mooie gebouwen.
Wat een prachtige stad is het en heel schoon.
Afijn met de trein en richting de trappen gelopen, vele mensen die aan het hardlopen ,wandelen waren terwijl wij daar op de trappen zaten.
Vele boten die toeristen rond varen, roeiers waarbij je aan de meeste ziet dat het de 1e x is deze ervaring . Vele mensen toeristen en locals die voorbij lopen,zakenlui en scholieren. Weer allerlei nationaliteiten bij elkaar.
Op een gegeven moment kregen we trek in koffie, op naar Star Bucks, waar ik een heerlijke ijskoffie had besteld met caramel, zo nog een stuk of 4 en de rest cappuccino of espresso.
Daarna nog in de stad geschuifeld,waarop het moment kwam om nog even te zitten en de gebouwen te bewonderen met de arbeiders die aan het werk waren op weet ik veel hoe hoog het gebouw was. Heel bijzonder en vol respect op deze hoogtes te werken.
Afijn op een gegeven moment met de trein naar Haley,gingen dus heel de andere kant op en de trein bleef maar doorrijden. Uiteindelijk bleek het toch de goeie route te zijn...
Afijn bij de laatste stop uitgestapt, een wijk ingelopen in Chigaco gokkend dat we de goeie kant opgingen. De huizen en bepaald volk erbij voelde niet echt prettig aan, honden achter hekken en verbaasde blikken naar ons. Bewaking van politie op allerlei hoeken en de sirenes regelmatig horend, besloten dat we de bloomingdail trail gingen lopen, 4.5 km weer richting de stad gelopen waar we vandaan kwamen om weer met een andere trein richting ons air bnb huis te gaan,voor iedereen prima te doen,zeker voor Kirsten in haar rolstoel zittend,wel was het weer bloedheet,vele jonge mensen kwamen sportend voorbij,voornamelijk hardlopend,fietsend.
In de trein gezeten kwamen we erachter dat we in een sneltrein zaten i.p.v. een stoptrein,dus einde van de rit eruit gestapt nadat de conducteur met behulp van een medereiziger die een calculator had deze moest gebruiken om af te rekenen bij ons.
Zat van het lopen en heen en weer rijden met de trein
besloten in een café-restaurant met elkaar wat te gaan drinken en met elkaar eten,dat lieten we ons geen 2x zeggen, het was heeeerlijk.
Daarna weer op de trein gestapt de andere kant op(goeie) op naar ons air bnb huis.
Uiteindelijk op de bank en stoelen neer gevallen en bijtijds naar bed(23.00 uur)
Morgen 5.45 uur weer op om om 7.00 uur klaar te staan voor Über die ons naar het vliegveld brengt om te gaan vliegen naar Atlanta en daar de camper op te gaan halen.
Welterusten weer vanuit hier Vanmorgen redelijk uitgeslapen tot 8.00 uur,gerelaxte met elkaar op eigen manier.

• 06 Augustus 2019 - 04:40

Melvin:

Goedemorgen! Zooooo, paar keer kopiëren en plakken? Dacht dat dit verhaal eindeloos door ging haha. Leuk verhaal weer!

• 06 Augustus 2019 - 04:43

Fred En Carla:

6 augustus allereerst Mariette van harte gefeliciteerd met je verjaardag. (als ons geheugen nog goed is hahaha) Weer een mooi reisverslag. Jullie hebben al super veel gezien hoor. Gaan jullie ook nog een paar dagen uitrusten?? Luitjes geniet ervan. Groeten voor allemaal

• 06 Augustus 2019 - 04:59

Cindy En Wim:

Wat een verslag haha zoveel gezien al Mariet van harte gefeliciteerd iedereen van harte gefeliciteerd.

• 06 Augustus 2019 - 10:01

ROBERT EN LYDIA:

lees ik nu mariette jarig en haar kleinzoon en zoon zeggen niets vanmorgen !
    van harte gefeliciteerd iedereen

moest ook even kijken zo die hebben er zin in maar zag al snel dubbele tekst ha ha

veel succes met vliegen en weer lekker met de camper op stap vrijheid lekker de natuur in zou ik zeggen
    veel plezier alle !