29 Juli - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu 29 Juli - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

29 Juli

Door: Mariëtte/Dick

Blijf op de hoogte en volg mariette

29 Juli 2019 | Verenigde Staten, Boston

Nog even over ons avondje uit naar de wedstrijd RedSox -NY Yankees.
Toch maar weer besloten er heen te lopen,eerst metro en 20 min lopen.
Even verwarring welke kant maar werden snel op het goeie been gezet door een Amerikaan. Aangekomen wemelde het van de mensen,leek wel een mierennest.
Desondanks goeie sfeer en iedereen had er zin in,de petten vielen wel op en werd af en toe de kreet Dutch people geroepen. Norman met Kirsten en rolstoel gesjeesd door de mensen heen,op naar de tribune.
Na een redelijke zoektocht eindelijk de plek gevonden waar we moesten zitten,heel het stadion zat vol,wat een geweldig gezicht,had ik zelf niet zo verwacht.
Ik moet zeggen dat ik zelf geen ballen verstand heb van honkbal en dat het tijdens deze wedstrijd voor mij ook niet veel duidelijker geworden is,dom en blond zeggen ze dan meestal......
Afijn er werd veel rond gelopen met hotdogs,popcorn,ijs en water door het stadion heen maar wij waren helemaal in de ban van de wedstrijd.....
Voor het begin van de wedstrijd het volkslied waar alle petten af gingen,best mooi.
Jurgen zat naast me dus hoorde af en toe wat iets betekende of wanneer er een wijdbal werd geslagen,telt als slag.
Ik had me eigenlijk moeten inlezen wat bij honkbal het spel is met de regels.
Desalniettemin toch heel leuk om mee te maken. Mede door de suppporters die ook enthousiast zijn,maar niet te vergelijken bij ons bij de voetbal.
Tussendoor bij een pauze een kort muziekmoment,waarbij Kirsten volop mee danst,
tijdens de wedstrijd kon ze ook goed meedoen met de kreten en duimen omhoog en omlaag. Verbazingwekkend precies op de goeie momenten.
Helaas de Red Sox verloren tegen de NY Yankees,de wedstrijd duurde desondanks 4.5 uur lang.
Na afloop terug in de drukte,naar buiten en een hotdog gescoord want we hadden niks meer gegeten na het ontbijt. De mensenmassa was echt bizar,vooral naar de metro toe in de gangen eronder,goed dat we de oranje petten op hadden voor herkenning.
In de metro waren we net een vis in een blik,kreeg het er benauwd van,Reinier gaf aan op een bepaalde plaats eruit te gaan,afijn Norman en ik met Kirsten eruit en gelijk de kreet nee de VOLGENDE!!!
Weer terug springen in de metro en verder tot plaats bestemming,daarna nog even lopen en aankomst bij de air bnb.
Aangekomen nog uiteraard gedronken en rond 01.30 uur richting bed.

Mijn schrijfdag vanaf dit punt.
Kruitie vergeet nog ff te melden dat Dorien der met hoop moeite aangekochte metro pas is kwijt geraakt in drukte stadion.
Wederom wakker geworden in een overdreven stil huis.
Waar alles gewoon nog ligt te knorren.
Maar in alle stilte koffie gezet waar na Jujujen na 20 min zich melde en al met 1 voet in de badkamer stond.Weg mijn beurt dus.
Dus tafel maar gedekt en gelijk met Kruitie de wasmachine illegaal vol gepropt.
Rest kwam ook aangedruppeld dus we konden aan ontbijt .
Op gemakkie was toch geen planning vandaag.
Tuurlijk mocht ik ook nog ff als laatste te sanitair.
Daar uitgekomen werd ik opgevangen door Dorien welke melde dat ze Kruit dr metropas mocht . Had ik op zak. En Knurft met de Zalen te steden trok.
En ik zeker bij BOZE WOLF en Spook wilde blijven.
Oh ja hebben al een boodschappenlijst gemaakt.
Kan jij straks nog ff bij winkel.( 2 km verderop). Gaan halen...
Dat nu dus ook uitgevoerd .
Dik bezweet en klaar om eindelijk de krant te gaan lezen.
Word ondertussen door het de stad ingegaan volk bestookt met apps van grote bieren wijnen versnaperingen e.d..
Gelukkig hebben we nog 1 blikje bier en glaasje wijn weten te verstoppen.
Ga is ff op afspeellijst spotify mijn ouderwetse muziek van Bosten op zoeken.
Dus de more that i feelings,peace of mind,let mee take you home tonight,smokin...
Knallen hier ondertussen uit mijn jbl..
Alles is geboekt door Dorien en die heeft toch al LUIDRUCHTIG achter haar naam staan op r&b.
Ach normaal gesproken houden we nog 3 namen over.
Biertje is bijna op nu .
Dus hoop dat die gasten zo komen.
Dan gaan we ons nieuwe vervoermiddel een autochie halen ergens in de stad.
Dit om morgen in vroegte ( JA GOED GELEZEN) in vroegte de rit naar Niagara falls te gaan doen.
Zou ergens iets van 700 kilometer zijn.
Na halen karrechie vanavond gaan we nog een keer uit eten in die tent van eergisteren was echt zoon Amerikaans geval .
Gezellig ,best veul,en druk.
Hopende tot horens en hopende op soort van spontane reacties op verhalen.een groet uit het wederom snikhete Boston ..
Met nog steeds (zoek ze is op) Boston op spotify ..

• 29 Juli 2019 - 19:30

Wim En Cindy:

Nou dick wat ben je aan de wandel man leuk verhaal weer allemaal nog heel veel plezier geniet ervan.

• 30 Juli 2019 - 03:54

Karin:

Nou Dick het is maar goed dat jij de leiding neemt

• 30 Juli 2019 - 03:55

ROBERT EN LYDIA:

was weer leuk om te lezen , als haringen in de metro heel herkenbaar was ,,toen,, bij ons ook in rome en ik nog een tik op mijn billen net voor dat de deur dicht werd gedaan
    mooie dag bij de watervallen
    groet van ons

• 30 Juli 2019 - 04:12

"Boontjes":

Was weer een mooi verhaal. Uitrusten is er niet bij he.
    Jullie doen en zien veel.
    Heel veel plezier nog met elkaar.
    groetjes van ons

• 30 Juli 2019 - 18:56

Anja En Dick:

Hoi Broer, schoonzus en de rest van de vakantiegangers.
    Vakantie is afzien he, soms kan je maar beter werken.
    4,5 uur voor een honkbalwedstrijd is een lange zit. in Thialf werken ze dan een compleet EK af.

jullie gaan nu naar de Niagara Falls, blijven jullie aan de VS kant, of gaan jullie naar de overkant.
    Ik ben zelf ooit achter de Canadese Horse Shoe waterval geweest, valt het water voor je langs met een verschrikkelijk geweld. Was erg indrukwekkend.
    Hebben jullie daar een overnachting? en dan nog verder Canada in?

We lezen het wel in het volgende verslag, have fun en groetjes van ons.

• 31 Juli 2019 - 02:45

Sabrina:

Klinkt weer als een heel geslaagde reis zo! En moet zeggen dat jullie een goede combi zjjn, samen reisverslagen schrijven. Morgen weer? :-) Geniet van de watervallen!