Dag 3 22 juli 2019 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Dag 3 22 juli 2019 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Dag 3 22 juli 2019

Blijf op de hoogte en volg mariette

23 Juli 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag 22 Juli: Vanmorgen bijtijds wakker rond 6.45 uur, planning Washington verkennen. Gedouched en aangekleed,ingesmeerd met zonnebrand.
Eerst met elkaar aan het ontbijt,gekookte eieren,brood met jam of salami.
Rond 9.15 uur klaar om te vertrekken,via het bos naar de metro,Norman nog een klein hertje gespot onderweg met zuslief in de rolstoel.
De bedoeling om naar het White house te gaan, onderweg zagen we politiewagens die de straten gingen afzetten,reden was onbekend. Wel werden we weg gestuurd ivm een demonstratie die bezig was.
Nog snel drinken (water) gekocht,19 dollar totaal want het was bloedheet.
Via de achterkant van White house gewandeld naar de herdenkingsplekken van de 2e Wereldoorlog, Korea en Vietnam,naar het Lincoln monument.
Daarna weer terug met de metro naar Het Pentagon, nog een tussenstop bij een tacotent met heerlijke Nacho’s,Taco’s en spare-ribs.
Ondertussen blaren geplakt en de hielspoor van mij was hinkepinken achter iedereen aan.
Kirsten weigerde haar rolstoel af te geven hiervoor. Uiteindelijk met veel moeite mocht ik dan 10 minuutjes.
Terug met de metro richting ons huis, Norman met Kirsten in rolstoel van de roltrap af balancerend op 2 wielen,zij vond het spannend,wij iets minder.
onderweg nog broden gekocht,bier,wijn en appelsap.
De politie bij de winkels spraken ons aan wat we daar deden want het was een gribbusbuurt en gevaarlijk voor blanken. Niet verstandig om daar rond te blijven lopen. Wij waren de enige blanken die rond liepen,je bent echt een bezienswaardigheid. Afijn hierdoor voelden we ons niet meer echt veilig,dus als een haas naar huis en de deur op slot. Uiteindelijk vandaag 15 km gelopen.
Morgen met de bus richting New York, waar we 4 of 5 nachten zullen verblijven.
Op naar een nieuwe uitdaging.
Nu even de resten van de pizza’s van gisteren opeten( gisteren 7 stuks) nog 3 te gaan. Bijtijds naar bed,morgen weer op tijd eruit. Trust.

• 23 Juli 2019 - 04:10

Anja:

Dat klinkt allemaal spannend, wel fijn om dat met een redelijk grote groep volwassen te ondernemen. Sterkte met je voet Mariëtte. Wel stoer van Dick dat hij 15 km heeft gelopen. Groetjes

• 23 Juli 2019 - 04:23

Fred En Carla:

Schilties en fam. Zaal, wij wensen jullie een hele mooie vakantie toe!!!
    Super leuk om deze verslagen weer te lezen.
    Heel veel plezier met elkaar.

Groetjes van ons

• 23 Juli 2019 - 04:39

ROBERT EN LYDIA:

jeetje hielspoor mariette sterke
    en toch lekker genieten van alles
    koop een zooltje voor in je schoen!
    xx van ons

• 23 Juli 2019 - 16:56

Janneke:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Jullie beleven ook altijd van die gekke en spannende dingen.
    Vooral Dick zeker last van blaren. En jij weer last van je hielspoor Mariette. Terwijl je de laatste tijd toch aardig wat gewandeld had. Ben je ook niet zonaar vanaf. Vrees nog een rolstoel huren.
    Was denk ik ook wel even spannend Norman kwijt. Gelukkig tegenwoordig wel allemaal telefoon.
    Geniet van New York.

• 23 Juli 2019 - 19:25

Cindy En Wim:

Fijne vakantie allemaal

• 26 Juli 2019 - 13:45

Karin Kruithof:

Wat een spannend avontuur zeg !
    Mariette heel veel sterkte met je hielspoor hopelijk mag je van Kirsten zo nu en dan ook ff in de rolstoel zitten om je voeten te ontzien