Day one - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Day one - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Day one

Door: Mariëtte

Blijf op de hoogte en volg mariette

22 Juli 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

20 Juli,na redelijk te zijn ingepakt met volle tassen opgehaald door de taxi welbekend uit Heerjansdam.trajectcontrol en niet sneller als aangegeven 100 km/uur.

Prima rit en zowaar op tijd op Schiphol,snel fam Zaal opgezocht en het verschil alweer duidelijk,bagage strips welke fam Zaal met een hoop moeite had verkregen,werden met hoop moeite aan koffers bevestigd,die daarna weer moesten vervangen omdat er niet 1 goed op zat,kleinere tassen en een rugzakje......
Op naar wat versnapering en koffie,klaar om naar de gate te gaan.
1e reis naar Reykjavik met tussenstop van 2 uur,daarna door naar Washington.
Plaatsen waren geselecteerd maar door elkaar heen gehutseld om de verhouding beter te krijgen. Kirsten bij papa en mama en de rest (fam Zaal en Norman) bij elkaar.
Bij de tussenlanding op Reykjavik happie gegeten,fish en chips en uiteraard hamburger op.
Na ongeveer 1 1/2 uur weer door naar de gate,beetje sneller lopen want iets te lang gezeten. Met elkaar door de douane,maar kwamen erachter dat Norman spoorloos was...zoeken en niemand te vinden,toch maar nog even snel nr 100 zoeken en hopen dat Norman bij de gate zou staan. Niks te zien...uiteindelijk kwam hij rustig aangewandeld,had een steekproef gehad.
Snel vliegtuig in en door....nog 6 uurtjes vliegen. Net wat nieuwer vliegtuig hadden we het idee,geïnstalleerd met I-pad voor Kirsten en Dick,ik met mijn E-reader.
Fam Zaal op verantwoorde afstand de stoelen bezet,inclusief Norman.
Reis ging prima maar de lange uren gingen hun eis stellen, inkakken en vermoeid raken,behalve Kirsten die het vol hield tot de landing om wakker te blijven,totaal ongeveer 17 uur,gevoelsmatig 32 uur..
Aangekomen in Washington,op naar de douane die zowaar voorspoedig ging en snel door om naar de bestelde taxi te gaan.
Dat duurde wel even......stond er nog niet en na een kleine 3 kwartier had Dorien contact, naar boven (wij met de lift en rolstoel) en verwelkomd door de chauffeuse en chauffeur. Toch maar met 2 auto’s gekomen want we hadden wel heel veel bagage mee,in 1 auto paste dat echt niet.
Nog een klein uurtje rijden en aangekomen in ons air bnb huis,alles geïnstalleerd.
Lekker douchen en knorren.
Op naar de volgende dag......