Dag 9 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: mariette

Blijf op de hoogte en volg mariette

06 Augustus 2015 | Canada, Revelstoke

Dag 9,Bannf

Vanuit Revelstoke richting Bannf ondertussen de klok voor ons weer een 1 uur vooruit gezet,onderweg kregen we borden naar Lake Louise,dat leek ons wel wat,eerst de verkeerde bocht genomen om vervolgens weer terug te keren en de goede weg er naar te vervolgen,na 10 minuten duurde het wel eindeloos en volgens een motorrijder was het een long way,overleg met de walkie talkie en wederom gedraaid met veel moeite en lake Louise achter ons gelaten..
Na een enigzinsvoorspoedige snelle rit aangekomen in Bannf waar het erg druk was met de mensen,was een long weekend voor Canada t/m Maandag,met feestdagen dus.
Op naar het info punt in het stadje voor een plek te zoeken voor de campers,helemaal niets in Bannf zelf,nog wel een plek net daarbuiten toe gewezen om daar te gaan kijken,alleen geen plekken meer met stroom sowieso. Terug naar de camper gelopen in de bloedhete zon wederom,kirsten gelukkig in de rolstoel die nergens last van had.
Gelukkig we hadden plek op de camping,er stonden vele kleine tentjes al met gesprokkeld hout en levendige peoples, met kans op beren rond de camper vonden we onze plek,dus niks rondslingeren en geen etensresten bewaren.
We hadden een grote plek met een vuurplek erbij,Norman en Jurgen ouwerwets hout gesprokkeld en verzameld. Reinier kwam met de mededeling een wat zere schouder te hebben,gelukkig had Dorien nog wat medicijnen meegenomen voor het geval dat……
Toch maar weer besloten om terug te rijden naar het dorp Bannf om deze verder te verkennen,was gezellig druk met veel eet tentjes en souvenirs,Dorien vond het nodig om een berenbel te kopen als souvenir en de beren op afstand te houden,Reinier ging nog op zoek naar muggenspul(Canadese) want die werkt volgens Zaal alleen.
Bij een eettent lekker gegeten en uiteraard wat gedronken,daarna nog naar de supermarkt gegaan omdat de voorraad snel slinkt hier met elkaar.
Daarna kwamen we er achter om nog de grizzly toer op te zoeken bij het wederom bekende info centrum,Dorien durfde niet meer haar gezicht te laten zien,dus de mannen gingen het proberen,zo de nieuwe informatie weer gekregen en o ja ook waar we eventueel medicijnen konden halen voor Reinier,kortom we hebben veel gelopen en heen en weer gebanjerd en zo veel tijd verloren om nog iets te gaan doen.
Op naar de camping waar we besloten een boterham te eten,de jongens de vuurplek natuurlijk aangestoken en op advies van Dick een boom neergeduwd(dennenboom)stond toch al scheef.
Dick had het plan eieren te gaan bakken op onze vuurplek met de hapjespan,heerlijk gesmuld eieren met spek,eerst wilde niemand maar uiteindelijk iedereen,de pan zwartgeblakerd maar dienst gedaan.
Daarna gedouched en kirsten naar bed,aangezien we 1 uur vroeger op moeten en op tijd weg willen gaan we toch maar niet vroeger naar bed,nog wat drank veroberd en chippies gekraakt en daarna de camper ingekropen,goed de deuren op slot want je weet maar nooit….
Op naar morgen naar de kabel baan beren spotten,hopen dat het lukt….
Weltrusten.