Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Prince Rupert

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg mariette

15 Augustus 2015 | Canada, Prince Rupert

Toen we opkwamen was het koud en er hing zeemist,brr.
Na ontbijt en douchen vertrokken naar Prince Rupert waar we 1 nacht gaan verblijven voor we op de ferry gaan naar Vancouver Island morgenochtend.
Dat wordt dus om 04.30 uur opstaan om 05.30 uur te gaan inchecken,we hopen met deze reis naar Vacouver Island beren,walvissen,zeehonden en haaien te spotten,we komen rond 23.30 uur aan in Vancouver Island.
Het was gelukkig maar 12 km rijden naar plaats bestemming, vanochtend,dus we konden tot 8.15 uitslapen en om 9.00 uur met elkaar ontbijten,daarna ingepakt en eerst wederom naar de supermarkt voorraad inslaan voor de laatste week,we gaan vanavond voor het gemak maar weer BBQ.
Aangekomen op de camping die Dorien al gereserveerd had in verband met de ferry en omdat deze camping er vlak naast ligt,hoeven we geen uren te rijden of eerder als hiervoor opgeschreven uit bed te komen,de eigenaar is volgens Dick erg aardig,we hoorden hem(de eigenaar) ook als een paard hinneken van de lach iedere keer,dat werd natuurlijk door bepaalde figuren herhaald vandaag.
Het is een prachtige dag met zon,dus Dick en Norman willen graag op zalm gaan vissen,op naar de winkel om hengels te huren.
Ja mis poes,helaas doen ze daar niet aan,alleen met een boot erbij,jammer,dan schuiven ze het plan maar op tot Cambell River na de tocht met de ferry,het 2e plaatsje wat we daarna nog aandoen.
Dan toch nog maar even bij de haven kijken of daar nog wat leven in de brouwerij te zien is,1 zeehond gezien die diverse keren al een vis in zijn bek had en op jacht was hiernaar.
Verder weinig boten gezien op het water,wel in de haven zelf veel vissersboten.
Terug naar de camping,borreltijd en even van de zon genieten,die hebben we deze vakantie stukken minder gezien dan verwacht,terwijl het voor onze vakantie volgens de Canadezen hier al weken droog was.
Maar niet getreurd we vermaken ons prima en doen het er mee,in de avond gewoon een lange broek aan en trui(vooral de dames)we zitten tenslotte bijna tegen Alaska aan.
Na de BBQ nog even aan de koffie en een borrel,vuurtje aan en nog even voorbereidingen treffen voor morgen,Kirsten ligt al wat eerder op bed en wij waarschijnlijk ook.
In ieder geval morgen dus geen reisverslag vanuit hier.
Jullie horen weer van ons…..

• 15 Augustus 2015 - 09:28

Sabrina:

Geniet van de overtocht morgen! Hoop dat jullie veel beesten zien. Liefs van ons.

• 15 Augustus 2015 - 13:06

Tetje:

Fijne overtocht en geniet ervan, hoop dat jullie veel dieren spotten. Groetjes van ons

• 15 Augustus 2015 - 15:40

Lydia Van Vugt :

hoiiii oke ik lees nu van het verhaal vis jullie moeten nog even geduld hebben begrijp ik .... met trui en lange broek begrijp ik best niet erg ...jullie zijn op zo n mooie plek jullie zien zoveeeel .die zon komt wel weer eens het sfeertje proef ik we hoor aan jullie verhalen ....BARBEQue lekker WIJntje SNacks gezelii ...vermaken de jongelui zich ook een beetje volgens mij zijn die mee om elke avond een kampvuurtje te maken super gaaf ooo en ik las dat jurgen ook mocht rijden lekker stoer in zo n camper supertof .... temp hier is goed maar wel met druppels regen beetje jammer :( .... mooie tocht nog verder groetjes kusssss