12 Augustus - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu 12 Augustus - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

12 Augustus

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg mariette

13 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Memphis

Maandag 12 Augustus,

Gisterenavond nog 2 potjes Beverbende gespeeld met elkaar, ondertussen nog steeds lek geprikt door muggen ondanks de Deet spray, bloedhete avond nog met gevoelstemperatuur van 36 gr en een vochtigheid van ongeveer 83 %. Echt niet normaal en eigenlijk smerig.
Desondanks het douchen en verfrissen, geplakt in bed dus.....maar toch een goeie nacht dankzij de airco in de camper.
Rond 9.00 uur wakker geworden ,mede door de warme en intensieve dag van gisteren weer goed geslapen.
Na ontbijten op naar de shuttlebus waar we Memphis gaan verkennen,de wegen hier zijn niet echt super dus er klinken regelmatig wat klappen en worden omhoog geveerd door de hobbels in de wegen. Gelukkig wel airco in de bus.
Aangekomen, op naar de hoofdstraat waar we al snel een kroeg induiken vanwege de bloedhete dag weer en de hoge luchtvochtigheid, daar binnen het nodige vocht naar binnen gegoten.
Afijn we wilden nog graag een boottocht gaan maken op de Missisippi ,kaartjes gekocht....alleen we moesten nog 1.5 uur wachten.
Om verkoeling te vinden tussentijds weer terug naar de hoofdstraat, ongeveer 15 min lopen met helling en al, gelukkig hebben we sportieve Norman bij ons die echt een hoop opvangt wat betreft het heen en weer lopen van mw pollewop, onze leeftijd of conditie gaat parten spelen....
Snel een restaurant in en eten en drinken besteld met de vermelding dat we binnen 1 .15 uur weg moesten voor de boottocht.
Complimenten voor de mw die ons bediende ,keurig op tijd waren we klaar wederom op naar de boot terug. Deze x nam Dick het heft in handen met de rolstoel, ging eigenlijk als een speer ondanks zweet op de rug en in de bilnaad.
Aangekomen op de boot plekken zoeken,die al door Dorien waren verzorgd omdat ze vooruit was gelopen en stoelen met tafels had gevonden,als we haar niet hadden gehad was het meer een soep zooitje geworden deze reis,mag ook wel eens gezegd worden.
Afijn de boottocht van 1.5 uur viel wel tegen,weinig te zien en de zogenaamde reisleider was een prater die zichzelf erg grappig vondt,waarschijnlijk snappen we de Amerikaanse humor niet op het goeie moment. Zo ook op de boot was het bloedheet,stralen liepen over ons lijf van het zweet, we hadden wel drinken bij ons (water) maar steeds kleine slokjes met elkaar gedronken.
Zelf ben ik op een gegeven moment naar het dek boven gegaan,werd echt beroerd van die hitte pffff.
Toen we eindelijk weer aan legden met de boot na 1.5 uur weer met elkaar gelopen naar de hoofdstraat,Norman en Jurgen namen de leiding met Kirsten en rolstoel.
De flesjes water vlogen in de lucht om ons lichaam te verfrissen ,heeeeerlijk,effe bijkomen.
Aangekomen bij de halte voor onze shuttlebus, gelukkig 10 min voor tijd,want het was de laatste stop .
Afijn na 45 min nog geen shuttlebus ,Reinier gebeld en ja hoor....meneer de bus staat in de garage ,morgenochtend kunt u weer gebruik maken ervan.
Nou echt niet....Dorien Über gebeld, deze was binnen 6 min bij ons op plaats van bestemming. Wel voor 6 personen besteld.....oooo sorry we zijn met 7 personen.
Moet wel lukken zei de chauffeur ,afijn Dick,Jurgen en Dick achterin gepropt en Kirsten op Norman gestapeld, Dorien en ik hadden een betere plek er voor, haha en Reinier voorin.
Norman als een vetvlek uit de auto gekomen samen met Dick en Jurgen, op naar de camper en in het warme zwembad gesprongen voor enigszins verfrissing en balletje gooien.
Daarna omgekleed bij de camper ,eigenlijk totaal geen nut want het blijft hier bloody hot maar ja ,pfffft ,maar even, biertje,wijntje en appelsap drinken.
Maar besloten dat we bij de KFC chicken wings gingen halen ( Jurgen en Norman)) en heerlijk op gegeten. Nog effe zo een afzakkertje en morgen weer bijtijds opstaan, richting New Orleans voor 2 nachten, ruim 630 km rijden.
Dus welterusten weer vanuit hier!

• 13 Augustus 2019 - 04:25

Melvin.:

De details soms: "als een speer ondanks zweet op de rug en in de bilnaad." Haha!

• 13 Augustus 2019 - 04:22

Sabrina:

Wat een hitte... zal zondag wel lekker fris aanvoelen op Schiphol! Geniet van de laatste dagen! Tot snel, liefs Sabrina

• 13 Augustus 2019 - 04:41

ROBERT EN LYDIA:

heet heet lees ik nou kom maar op hier is het bar en boos dus neem nog maar een extra flesje water en een duik in het zwembad ?water

• 13 Augustus 2019 - 04:41

ROBERT EN LYDIA: