Smithers dag 18 - Reisverslag uit Smithers, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Smithers dag 18 - Reisverslag uit Smithers, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Smithers dag 18

Door: Mariette

Blijf op de hoogte en volg mariette

13 Augustus 2015 | Canada, Smithers

Afgesproken wederom 8.30 uur ontbijten,strak schema bij ons met alle kilometers en wat we willen doen en zien. Besloten om toch nog een nacht in Smithers te blijven en vanochtend te gaan golfen.
Na ontbijt en douchen waar je snel heen en weer moet rennen om nat te worden op naar de receptie om golfspullen te halen en onze spieren eens te laten opwarmen door een wat actiever ander ochtendritueelworden…. Zelf ben ik maar mee gegaan om te kijken of het wel eerlijk gaat,je .
Waarvan 3 ver gevorderd en 3 helemaal niet,wat gaat dat weet maar nooit en om Kirsten te supporteren,ze had er gelijk super veel zin in.
Jurgen was al de 1e waar met open mond naar gekeken werd,jeeh wat een power en die bal zover krijgen,wie doet dat na…. Nou uiteraard deed Reinier ook niet onder hiervoor,maar ook de complimenten voor Norman die goed mee kon komen met het slaan van de bal. Dorien deed samen met Kirsten als vrouwen mee,ook al gevorderd uiteraard met houding,slag etc.(Dorien dus).
Dick begon in het in het begin met alle takken,stukken gras te slaan en na verloop van tijd de slag te krijgen om de bal wat verder te krijgen(bijna op het eind) maar niet getreurd,bleef lachen als een boer met kiespijn…
Zelf heb ik er ook niet veel verstand van maar we hadden weer lol en zijn actief 4 uur bezig geweest, Reinier had de eer om als 1e te eindigen en Dick als laatste maar op het eind zeker niet als de minste.
Daarna bak koffie gedronken en aan de lunch met ons laatste brood en stokbrood alweer,Dorien lekker vissalade gemaakt(uit blik) en onze magen werden weer gevuld.
Daarna naar downtown Smithers,waar we al een beetje bang voor waren werd weer werkelijkheid,zoals al eerder ervaren zijn de dorpen stil en vrij saai,winkels lijken dicht omdat ze donker zijn,terrassen kennen ze niet en als er enkele zijn zit er niemand,beetje jammer. O ja en als je een cafe binnen gaat worden we geweerd omdat er geen MINORS binnen mogen(Kirsten dus),lekker dan. Kinderen mogen hier niet geconfronteerd worden met alcohol nl.
Besloten om maar weer de Save way in te gaan en nog wat brood mee te graaien en vanavond aan de bbq want het is vandaag al heel de dag droog.Pinnen is niet gelukt vandaag,konden er nergens een vinden helaas,dus de kosten beperkt gehouden.
Daarna nog een sportshop in,altijd leuk en Rainier en Dick nog shuttles gekocht daar de andere al gesneuveld zijn voor de badminton.
Terug naar de camping en even Happy Hour houden met elkaar,met de doppinda’s en BBQ chips die je in Nederland niet kan verkrijgen.
Norman ,Jurgen en Dick kregen nog kriebels in de namiddag om toch nog een rondje te gaan golfen.
Nog wat hout besteld (daarvoor is iemand op de camping die dit verkoopt)om alvast voor vanavond weer te stoken,van gisteren was al
weer opgestookt door de welbekende stokers tot laat in de nacht terwijl wij onze ogen van binnen aan het bekijken waren.
Terwijl de mannen nog aan het golfen waren hebben Dorien en ik nog wat gekakeld en genuttigd…..daarna werd het wat kouder en wij dachten zonder die mannen kunnen wij ook alvast een vuurtje opstoken,jawel hoor helemaal gelukt,lekker warm werd het weerdaardoor want de wind nam steeds meer toe. Nou toen ook maar de BBQ in elkaar gezet en de kippenpootjes erop gelegd,beetje zwart geworden maar gelukkig kon eventueel het velletje eraf,kregen natuurlijk het nodige commentaar..
Uiteindelijk kregen we niet alles op en hebben we morgen alvast weer een voorraadje.
O ja de 2e herkansing met golfen is voor Jurgen de eer geworden,met verbetering van punten,Norman 2e en 3e met dezelfde punten als 1e x Dick. Reinier ging mee om het in de gaten te houden..
In ieder geval zitten we nu weer verzameld rondom het vuur want het koelt flink af,ook op de campings is het erg stil,er staan wel wat campers maar je ziet geen kip,vreemd volk die Canadezen wat gezelligheid betreft.
Afijn morgen vertrekken we weer naar Prince Rupert,de beginplaats van de overtocht naar Vancouver Island,fjordentocht.
Eerst nog 2 nachten in Prince Rupert overnachten,misschien gaan de mannen nog zalm daar vissen.
Wordt weer vervolgd…..en tuurlijk lezen we ook jullie reacties die we super fijn vinden en delen met Fam.Zaal

Weltrusten,Mariette

• 13 Augustus 2015 - 08:12

Carla Verboon:

Was weer een mooi verslag Mariette.
    Jullie hebben wel een super vakantie hoor.
    Heel wat anders als vier weken Fleiola he.
    Geniet er nog van.
    Groetjes voor allemaal

• 13 Augustus 2015 - 08:25

Lydia Van Vugt :

wat maken julie weer van alles mee .fijn dat dick zo af en toe nog zijn werkzaamhaden bij houdt ....altijd handig voor thuis maarrrr lees net zijn verslag op de vorige mail en ik zit net te ontbijten mmmmm dat was iets minder omdat ik alle beelden echt zo voor me ziet ieuwww ...
    dat kirtsten niet in de cafe s mag is toch wel super voor jullie minder natuurlijk ookal omdat de pin automaten schaars zijn gelukkig overleven juilie omdat dorien zo handig is met blikjes en zakjes :) en gek op brood jurgen volg ik met zijn prachtige foto S op instagram :)"' norman zag ik dacht ik ook bij de laatse foto staan denk bij de golfbaan ..... helemaal leuk straks nog wat zalmen er uit te halen daar in die mooie omgeving ... foto s krijg ik verder niet geopend maaarrr ik zie de beelden duidelijk voor me nog een goede reis verder vandaag halen we hier hoop ik de 33 graden gevolgd (kan ook niet anders ) fikse onweersbui we zullen zien !!
    grt daar aan ieder en speciaal dikkke kusss voor kirsten en niet te veel ijs snoepen XXXXX

• 13 Augustus 2015 - 09:29

De Andere Schlitjes:

Hallo allemaal, lezen jullie verhalen met veel plezier en hebben zelfs alle verhalen van Fam. Zaal gelezen. Harry had alles geprint, o.a. voor Pa en Ma, maar is echt een heel boekwerk geworden, misschien thuis uitgever voor zoeken..... Dat jullie daar allemaal nog tijd voor hebben tijdens al jullie avonturen !! Foto's kunnen wij ook niet zien, maar die komen later wel, misschien.......... Nog een dikke week, geniet er nog verder van met z'n allen !! Liefs uit de Bloklandlaan !

• 13 Augustus 2015 - 22:58

Fam. Drama:

Beste mensen,

Met plezier lezen we jullie verslagen, maar er moeten er heel wat ingehaald worden omdat ook wij weg waren en net weer binnen komen vallen.
    Ik loop dus een beetje achter omdat ik deze mail niet op mijn ipad kan ontvangen.
    Morgen komt dat di(c)k in orde!
    Veel plezier nog daar!

Groeten van de Drama's