Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van mariette Schilt - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg mariette

02 Augustus 2015 | Canada, Revelstoke

Na ontbijt vertrokken naar het Lake Williamsson, allen in onze camper gepropt omdat het wat praktischer zou zijn,afijn aangekomen,was nog niet zo druk maar wel al erg warm.
Als 1e met Norman en Jurgen samen het ijskoude water in,na een paar x doordompelen begon het lekkerder te worden en gingen we er al aan wennen.
Nog even met kirsten gedompeld toen weer drogen aan het zonnetje en later onder de bomen in de schaduw daar de temperatuur bleef stijgen,
Lekker ons eigen ding gedaan,gelezen,dutje doen,hangen,muziek geluisterd etc.
Later werd het drukker en de tokkies waren volop vertegenwoordigd,niks mis mee,brachten wat leven in de brouwerij.
Rond 14.00 uur broodje gemaakt,in de camper gehaald,waar Norman op blote voeten dansend over het asfalt ging ivm de warmte daar vanuit.
Rond 16.00 hadden we het wel gezien en terug het dorpje van Revelstoke door gewaaid,heel klein overigens.
Op naar de camping waar Dorien en ik onze kookkunsten hebben laten zien en bijna alles op.
De mannen gecommandeerd tot afwassen wat enige verbazing gaf,maar toch gedaan.
Nu aan de borrel,en nog wat aan het kaarten met elkaar,straks onze mand in en morgen op weg naar Banff,ongeveer 6 uur rijden en camping zoeken om Maandag beren te spotten met de kabelbaan Grizzly express. Dorien heeft fluitjes aan haar tas en een berenbel gekocht om ze op afstand te houden.
Het prikgehalte van ongedierte is hier in de avond hoog,wel een kort moment meestal met de schemer,Deet wordt volop benut.
De avonden koelen flink af in verhouding met de warmte overdag,met koude voeten naar bed dus.
Nu op jacht naar de beren spotten komende 2 dagen.

Gr d Schilties

• 02 Augustus 2015 - 08:45

Karin Kruithof:

wat een leuk verhaal weer! Straks niet te veel fluiten en bellen, anders zien jullie geen enkele beer.Gaan ze allemaal op de vlucht !!! goede reis. ps goed idee , de mannen afwassen tijdens vakantie.

• 02 Augustus 2015 - 09:34

Carla Verboon:

Lieve luitjes het was weer een mooi verhaal. maar het spannende komt vandaag natuurlijk: beren spotten. hopelijk nemen jullie ook een verrekijker meer en niet alleen fluitjes, hahaha.
    Wij horen jullie straks wel zingen: zag twee beren...........Veel plezier hoor

• 02 Augustus 2015 - 10:22

Janneke:

Fijn dat het s nacht wel afkoelt. Slaap toch beter. Spannend om beren te gaan spotten. Gelukkig dat Dorien erbij is met haar fluitjes, dicht bij haar in de buurt blijven dan. Veel plezier en de groeten daar aan iedereen.

• 03 Augustus 2015 - 23:10

Fam Zaal,:

Gelukkig dat Doortje wel een fluitje bij zich heeft komt hier later ook goed van pas. Kan ze zo bij de fanfare daar hebben ze zeker een goede fluitiste nodig. Jurgen jij hebt niet zoon apparaat bij je blijf je wel bij de families in de buurt?. Met al die beren dat vind ik wel griezelig hoor groeten de zaaltjes nieuwleuzen,,,,,,,,

• 04 Augustus 2015 - 15:22

De Kraakies:

Nou nou wat een gebeurtenissen allemaal, dat afwassen erin houden hoor jet goed plan

• 05 Augustus 2015 - 21:02

Hans Ketting:

Oke de digitale typemachine van de Plumbers stond op instorten maaruh die van de Zaaltjes toch niet... En ook daar geen teken van leven!
    moeten we 112 gaan bellen?
    Two Dutch families lost in the Banff Woods? Als jullie maar niet gedacht hebben dat Canadese Bruine Beren Nederlands verstaan....